Výhradní prodej. Ano nebo ne?
14. 05. 2019

Výhradní prodej. Ano nebo ne?

Chystáte se prodat svou nemovitost a řešíte způsob, jakým prodáte nejlépe? Sám a ušetřit peníze za provizi? Neexklusivně, v inzerci to bude mít 5 realitních kanceláří a nebo tzv. „výhradně“ a vsadit na jednoho koně?

Všude se mluví o tom, že realitní trh je přesycen realitními makléři.  Na druhou stranu je pravdou, že dnes už je poměrně jednoduché si na internetu o komkoliv cokoliv zjistit, stejně tak jako o kvalitě jeho práce.

Když teď opomeneme variantu prodeje bez účasti realitní kanceláře, pojďme najít 5 důvodů, proč vsadit na jednoho realitního makléře.

 

1. V případě oslovení vícero realitních kanceláří nabude člověk dojmu, že to obsáhne vyšší spektrum zájemců na více inzertních serverech. Neobsáhne. Vesměs dnes už všechny větší realitní kanceláře inzerují na stejných nejnavštěvovanějších serverech.

2. Stejně tak by si jeden myslel, že více nabídek je rovno vyšší prodejní ceně, protože se kupující budou předhánět. Nebudou. Pokud je cena nastavena rozumně, ne příliš nízko, kupující jen tak nepřeplatí. Naopak, budou se snažit hledat důvod, proč cenu snížit. Kupující osloví všechny makléře co nemovitost prodávají. Makléři pak tlačí majitele na co nejnižší cenu, aby oni byli jediní z těch 5, kteří to prodají. Kdo bude u majitele nejpřesvědčivější a vyhádá nejnižší cenu, vyhrává! Kupující také, ale co majitel? Ten prodá za nejméně.

3. Více makléřů = lepší prezentace.  Nerovná. Ne nadarmo se říká, že když dva dělají totéž, není to totéž. Jeden makléř uvede cenu včetně provize, druhý bez provize, jeden od pozemku odečte zastavěnou plochu, druhý to odečítat nebude.  Každý makléř na prohlídce použije svůj výklad, podá své informace. Ztratíte přehled o poptávce, nedostane se k vám kompletní zpětná vazba.

4. Více makléřů znamená více lidí, kteří budou za vás prodávat  a někdo dříve nebo později  prodá. Ani tohle pravidlo moc nefunguje. Makléř, který se bude předhánět s jinými, nebude vašemu prodeji věnovat 100% své energie a nástrojů pro úspěšný prodej. Nebude tam zvát profesionálního fotografa, nebude dělat homestaging, nebude dělat odborný odhad ceny, nebo třeba vám nechávat zpracovat Průkaz energetické náročnosti budovy. Proč by to dělal, když mu to před nosem prodá jiný?

5. Na podmínky nevýhradního prodeje přistoupí pouze makléř, který je ochotný pracovat nevýhradně.  Proč pracuje nevýhradně? Necení si sám sebe? Nemá sám v sebe důvěru na exklusivní zastoupení? Jeho klienti v něj nemají důvěru? Je rád za cokoliv, co se mu do portfolia dostane?  Kdo ví… Nicméně je jisté, že makléř, který si je vědom svých služeb pro klienta, svých profesních hodnot, si svou práci nechá zaplatit za jasných, předem daných podmínek. Pro obchod a klienta udělá maximum na profesionální úrovni.

Role pro vás: Chcete koupit dům. Vyberete si dům inzertním serveru a zjistíte, že je tam celkem 3x. Jeden inzerát říká, že pozemek je 500m2 a dům má 120m2 zastavěnou plochu, cena  1 500 000,- vč. provize. Druhý bude psát, že má 480m2 zahrady a 100m2 obytnou plochu, cena 1 460 000,- a v textu se dozvíte, že nutno připočítat 4% kupní ceny jako provizi.  Poslední napíše, že cena je 1 520 000,- k jednání, pozemek 520 m2 a dům 100m2. První vám jistě bleskne hlavou, co je to za hloupost, když je to jeden a ten samý dům a má pokaždé jiný rozměr, i zahrada. Druhá věc, co každého druhého kupujícího napadne je myšlenka, co je s domem špatně, když to prodává tolik realitek najednou. Chcete, aby si takhle možní kupující pamatovali i vaši nemovitost? První dojem můžete udělat jen jednou. „Hele Pepo, to je ten barák, má ho 5 realitek a je tam už půl roku, pořád zlevňuje a nemůže ho prodat. Tam bude něco špatně.“

Nejdůležitější je, jakým způsobem se nemovitost k prodeji poprvé na trh dostane. To, jakým způsobem si jí potencionální kupující zapamatují.  Nedopusťte, aby se z vašeho domu, či bytu, stal tzv. realitní ležák, zdánlivě jednoduše prodejná nemovitost, která se stala neprodejnou díky své prezentaci.

Jiří Kuna
Autor: Jiří Kuna

Proč a jak jsem se dostal k realitám?

Už od mládí se mi líbí krásné městské domy, jejich zdobené prvky a sochy. Jejich architektura se mi dostala pod kůži tak moc, až jsem začal v těchto domech kupovat byty a nebytové prostory, rekonstruovat je a následně prodávat. Přes tuto zálibu jsem se dostal k prodeji realit.

Proč mě ta práce baví?

Práce realitního maléře mě neskutečně baví a snažím se jí odvádět na špičkové úrovni.Protože se setkávám se s lidmi, které bych jinak nikdy nepoznal.Protože je úžasné poznávat kouzlo architektury nejen z exteriéru, ale poznávat i interiéry. Jsou domy, které Vás osloví svým jedinečným kouzlem. Na chodbách najdete sochy, plastiky, leštěné mramorové obložení, ručně kovaná zábradlí. Proto mě to baví dělat každý den.

Co rád dělám, když mám volno?

Pokud nepracuji, rád aktivně odpočívám.

Naši zemi máme krásnou a plnou sympatických a pohostinných lidí. Proto s rodinou rádi vyjíždíme na výpravy do přírody a za krásami Čech a Moravy. Má jedenáctiletá dcera ráda zkouší výzvy v podobě nových zážitků, které absolvuji s ní. Nyní si velmi oblíbila lyžování a bruslení.

Co udělám pro Vás a úspěšný prodej Vaší nemovitosti?

Rozhodnete-li se prodávat nemovitost se mnou, připravím zdarma ocenění nemovittosti a stanovíme si strategii prodeje. vytvořím virtuální prohlídku po Vaší nemovitosti, vlastní webové stránky s jedinečnou doménou, profesionální fotografie s půdorysem. případně videoprohlídku, homestaging. Marketingovými nástroji zviditelním Vaši nemovitost na trhu před jinými. Inzerce na 15 největších inzertních serverech v ČR. Na prohlídkách zájemci obdrží tištěný prospekt nemovitosti s informacemi a fotografiemi. Po prohlídce si tak mohou, znovu v klidu domova, všechny informace připomenou a lépe promyslet. Přednostně vaši nemovitost nabídnu klientům se schváleným úvěrem Modré pyramidy. Ti jsou jako klienti s hotovostí a pokud jim padne Vaše nemovitost do oka, mohou se ihned podepisovat kupní smlouvy.

V současnosti ubývají kupující díky zpřísněným podmínkám ČNB. Na to máme u nás v Bidli.cz řešení. Program financování bydlení s převodem do osobního vlastnictví. To znamená, že se mnou prodáte i těm, kteří nedosáhnou na hypotéku. Rád Vám vše představím u dobré kávy, na kterou Vás zvu.

Proč vznikly tyto stránky?

Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů. 

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy.

logo-JK

Realitní specialista

608 272 378

Přihlašte se k odběru článků

Jednou do měsíce tipy a rady e-mailem zdarma

zpracováním osobních údajů