Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!
24. 12. 2018

Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!

Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:

  • špatný marketink

  • nereálná cena

V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?

Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.

Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"

Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.

Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.

Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.

Jiří Kuna
Autor: Jiří Kuna

Proč a jak jsem se dostal k realitám?

Už od mládí se mi líbí krásné městské domy, jejich zdobené prvky a sochy. Jejich architektura se mi dostala pod kůži tak moc, až jsem začal v těchto domech kupovat byty a nebytové prostory, rekonstruovat je a následně prodávat. Přes tuto zálibu jsem se dostal k prodeji realit.

Proč mě ta práce baví?

Práce realitního maléře mě neskutečně baví a snažím se jí odvádět na špičkové úrovni.Protože se setkávám se s lidmi, které bych jinak nikdy nepoznal.Protože je úžasné poznávat kouzlo architektury nejen z exteriéru, ale poznávat i interiéry. Jsou domy, které Vás osloví svým jedinečným kouzlem. Na chodbách najdete sochy, plastiky, leštěné mramorové obložení, ručně kovaná zábradlí. Proto mě to baví dělat každý den.

Co rád dělám, když mám volno?

Pokud nepracuji, rád aktivně odpočívám.

Naši zemi máme krásnou a plnou sympatických a pohostinných lidí. Proto s rodinou rádi vyjíždíme na výpravy do přírody a za krásami Čech a Moravy. Má jedenáctiletá dcera ráda zkouší výzvy v podobě nových zážitků, které absolvuji s ní. Nyní si velmi oblíbila lyžování a bruslení.

Co udělám pro Vás a úspěšný prodej Vaší nemovitosti?

Rozhodnete-li se prodávat nemovitost se mnou, připravím zdarma ocenění nemovittosti a stanovíme si strategii prodeje. vytvořím virtuální prohlídku po Vaší nemovitosti, vlastní webové stránky s jedinečnou doménou, profesionální fotografie s půdorysem. případně videoprohlídku, homestaging. Marketingovými nástroji zviditelním Vaši nemovitost na trhu před jinými. Inzerce na 15 největších inzertních serverech v ČR. Na prohlídkách zájemci obdrží tištěný prospekt nemovitosti s informacemi a fotografiemi. Po prohlídce si tak mohou, znovu v klidu domova, všechny informace připomenou a lépe promyslet. Přednostně vaši nemovitost nabídnu klientům se schváleným úvěrem Modré pyramidy. Ti jsou jako klienti s hotovostí a pokud jim padne Vaše nemovitost do oka, mohou se ihned podepisovat kupní smlouvy.

V současnosti ubývají kupující díky zpřísněným podmínkám ČNB. Na to máme u nás v Bidli.cz řešení. Program financování bydlení s převodem do osobního vlastnictví. To znamená, že se mnou prodáte i těm, kteří nedosáhnou na hypotéku. Rád Vám vše představím u dobré kávy, na kterou Vás zvu.

Proč vznikly tyto stránky?

Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů. 

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy.

logo-JK

Realitní specialista

608 272 378

Stáhněte si zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů