Jak pojistit svůj domov
16. 03. 2019

Jak pojistit svůj domov

Historie a současnost

Pojištění nemovitosti je velmi starou záležitostí. Vzniklo už ve středověku jako reakce na častý výskyt požárů, které mnohdy zničily celá města a představovaly tak obrovskou hrozbu obyvatel. Postupem času přibývala rizika, proti kterým si lidé mohli nechat své domovy pojistit.

V dnešní době pojišťovny nabízejí  ochranu skoro před čímkoliv si dovedete představit.  Požár, výbuch, úder blesku, pád letadla, vichřice, krupobití, zemětřesení, pád stromu, povodeň, záplava, voda z vodovodního zařízení, tíha sněhu, krádež, vloupání, vandalismus, náraz vozidla a jiné.

 

Nemovitost nebo domácnost?

Kterou z těchto dvou možností si vybrat? Zbytečně nepřemýšlejte a zvolte kombinaci obou dvou.

Pojištění nemovitosti se týká příslušenství pevně spjatých s budovou, tj. obvodové zdi, okna, dveře, podlahy nebo radiátory.  Pojištění domácnosti v sobě zahrnuje veškeré vybavení domu nebo bytu, tedy zjednodušeně řečeno to, co leží v prostoru volně, jako je nábytek, koberce, elektronika, osobní věci. To znamená, že pokud si sjednáte pouze pojištění nemovitosti a v případě požáru vám pojišťovna uhradí škodu způsobenou na budově, ze svých finančních prostředků budete muset nakoupit celé zařízení domácnosti. To protože jste neměli uzavřenou pojistku na domácnost.

Uzavřít pojistku můžete nejen na stávající nemovitost, ale také na nově budovanou. Pokud tedy stavíte, nemusíte čekat, až bude stavba hotová. Kromě rodinných domů a bytů si dále můžete nechat pojistit bytový a činžovní dům, chalupu nebo chatu i půdní vestavbu. Garáž, zahradní domek, bazén, oplocení apod. budou pojištěné jako stavby vedlejší.

 

Tři ceny

Důležité také je promyslet si, na jakou cenu si svůj domov necháte pojistit. Pojišťovny vám nabídnou hned tři možnosti – cenu novou, časovou a obvyklou. Nová cena je ta, za kterou si budete moct pořídit v daném místě nové bydlení. Tato cena přitom vůbec nemusí odpovídat pořizovací ceně vaší původní nemovitosti. Je to tedy i nejdražší varianta. Časová cena představuje hodnotu vaší nemovitosti či domácnosti těsně před vznikem pojistné události. Započítává se do ní opotřebení způsobené dobou užívání. A konečně obvyklou cenou se rozumí taková cena, za niž by bylo možné pojištěnou nemovitost prodat.

 

Stejně jako při prodeji nemovitosti, i zde je na místě vyhledat skutečného odborníka, v tomto případě pojišťovacího zprostředkovatele. Takový vám představí nejen klady pojistné smlouvy, ale upozorní vás i na případné nedostatky, abyste v případě vzniku pojistné události nebyli ze strany pojišťovny nepříjemně překvapeni.

 

Máte nějaké dotazy? Neváhejte mě kontaktovat.

Jiří Kuna
Autor: Jiří Kuna

Proč a jak jsem se dostal k realitám?

Už od mládí se mi líbí krásné městské domy, jejich zdobené prvky a sochy. Jejich architektura se mi dostala pod kůži tak moc, až jsem začal v těchto domech kupovat byty a nebytové prostory, rekonstruovat je a následně prodávat. Přes tuto zálibu jsem se dostal k prodeji realit.

Proč mě ta práce baví?

Práce realitního maléře mě neskutečně baví a snažím se jí odvádět na špičkové úrovni.Protože se setkávám se s lidmi, které bych jinak nikdy nepoznal.Protože je úžasné poznávat kouzlo architektury nejen z exteriéru, ale poznávat i interiéry. Jsou domy, které Vás osloví svým jedinečným kouzlem. Na chodbách najdete sochy, plastiky, leštěné mramorové obložení, ručně kovaná zábradlí. Proto mě to baví dělat každý den.

Co rád dělám, když mám volno?

Pokud nepracuji, rád aktivně odpočívám.

Naši zemi máme krásnou a plnou sympatických a pohostinných lidí. Proto s rodinou rádi vyjíždíme na výpravy do přírody a za krásami Čech a Moravy. Má jedenáctiletá dcera ráda zkouší výzvy v podobě nových zážitků, které absolvuji s ní. Nyní si velmi oblíbila lyžování a bruslení.

Co udělám pro Vás a úspěšný prodej Vaší nemovitosti?

Rozhodnete-li se prodávat nemovitost se mnou, připravím zdarma ocenění nemovittosti a stanovíme si strategii prodeje. vytvořím virtuální prohlídku po Vaší nemovitosti, vlastní webové stránky s jedinečnou doménou, profesionální fotografie s půdorysem. případně videoprohlídku, homestaging. Marketingovými nástroji zviditelním Vaši nemovitost na trhu před jinými. Inzerce na 15 největších inzertních serverech v ČR. Na prohlídkách zájemci obdrží tištěný prospekt nemovitosti s informacemi a fotografiemi. Po prohlídce si tak mohou, znovu v klidu domova, všechny informace připomenou a lépe promyslet. Přednostně vaši nemovitost nabídnu klientům se schváleným úvěrem Modré pyramidy. Ti jsou jako klienti s hotovostí a pokud jim padne Vaše nemovitost do oka, mohou se ihned podepisovat kupní smlouvy.

V současnosti ubývají kupující díky zpřísněným podmínkám ČNB. Na to máme u nás v Bidli.cz řešení. Program financování bydlení s převodem do osobního vlastnictví. To znamená, že se mnou prodáte i těm, kteří nedosáhnou na hypotéku. Rád Vám vše představím u dobré kávy, na kterou Vás zvu.

Proč vznikly tyto stránky?

Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů. 

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy.

logo-JK

Realitní specialista

608 272 378

E-book zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů

E-book zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů