Proč chcete za svou nemovitost tolik peněz?
15. 04. 2018

Proč chcete za svou nemovitost tolik peněz?

Jistě, každý chceme za svou nemovitosti dostat maximum, pokud ji prodáváme. Praxe je ovšem taková, že naše představa o získané částce bývá často nereálná. Co to způsobuje?

Realitní makléř má snahu na základě zkušeností, praxe i cenových map majiteli nemovitosti dobře poradit. Majitel nemovitosti to ale často vidí naopak. Proč?

V roce 2015 vydal Journal of Housing Economics velmi zajímavou studii. Lidé nadhodnocují ceny nemovitostí o 8 %. Ale jen v případě, že se jedná o tu jejich. V případě, že se nejedná o jejich nemovitosti, její cenu nenadhodnocují. Tento efekt má dokonce i svůj ekonomický název – endowment efekt. Nebo také vlastnický či majetnický efekt.

Jinými slovy, u stejné věci dělá člověk cenový rozdíl mezi cenou, za kterou je ochoten prodat a za kterou je ochoten koupit. Například úplně stejný byt budeme chtít prodat vždy za více, než za kolik bychom jej byli ochotni koupit. A pro zajímavost, zdaleka se to netýká jen nemovitostí, ale v podstatě čehokoli námi vlastněného.

 

A důvody?

  1. Citové pouto. K věcem, které vlastníme si vytváříme citové pouto. A jsme tedy ochotni se jich vzdát pouze za vyšší částku, která nám tento cit „nahradí“.
  2. Blud utopených nákladů. Jako vlastnící míváme pocit, že prodejem musíme získat investované náklady. Za kuchyňskou linku v hodnotě 100 tis. korun už ale nikdy stejnou částku nedostaneme.
  3. Ikea efekt. Pokud jsme v nemovitosti sami vymalovali, věšeli lustry či pokládali podlahu, to vše způsobuje výše zmíněný efekt o nereálné představě o ceně.

 

Jak z toho ven?

Zkuste si představit, že ve vaší nemovitosti bydlí úplně cizí lidí, oprostěte se od citových vazeb a položte si otázku. Kolik bych byl ochoten za takovou nemovitost zaplatit já?

Pokud už nemovitost prodáváte a nedaří se vám to, patrně se vám přihodil endowment efekt a požadujete za ni až příliš vysokou cenu.

Nechte si poradit o profesionálního makléře. Možná se vám to zprvu nemusí zdát, ale opravdový profík vám skutečně umí poradit dobře.

Jiří Kuna
Autor: Jiří Kuna

Proč a jak jsem se dostal k realitám?

Už od mládí se mi líbí krásné městské domy, jejich zdobené prvky a sochy. Jejich architektura se mi dostala pod kůži tak moc, až jsem začal v těchto domech kupovat byty a nebytové prostory, rekonstruovat je a následně prodávat. Přes tuto zálibu jsem se dostal k prodeji realit.

Proč mě ta práce baví?

Práce realitního maléře mě neskutečně baví a snažím se jí odvádět na špičkové úrovni.Protože se setkávám se s lidmi, které bych jinak nikdy nepoznal.Protože je úžasné poznávat kouzlo architektury nejen z exteriéru, ale poznávat i interiéry. Jsou domy, které Vás osloví svým jedinečným kouzlem. Na chodbách najdete sochy, plastiky, leštěné mramorové obložení, ručně kovaná zábradlí. Proto mě to baví dělat každý den.

Co rád dělám, když mám volno?

Pokud nepracuji, rád aktivně odpočívám.

Naši zemi máme krásnou a plnou sympatických a pohostinných lidí. Proto s rodinou rádi vyjíždíme na výpravy do přírody a za krásami Čech a Moravy. Má jedenáctiletá dcera ráda zkouší výzvy v podobě nových zážitků, které absolvuji s ní. Nyní si velmi oblíbila lyžování a bruslení.

Co udělám pro Vás a úspěšný prodej Vaší nemovitosti?

Rozhodnete-li se prodávat nemovitost se mnou, připravím zdarma ocenění nemovittosti a stanovíme si strategii prodeje. vytvořím virtuální prohlídku po Vaší nemovitosti, vlastní webové stránky s jedinečnou doménou, profesionální fotografie s půdorysem. případně videoprohlídku, homestaging. Marketingovými nástroji zviditelním Vaši nemovitost na trhu před jinými. Inzerce na 15 největších inzertních serverech v ČR. Na prohlídkách zájemci obdrží tištěný prospekt nemovitosti s informacemi a fotografiemi. Po prohlídce si tak mohou, znovu v klidu domova, všechny informace připomenou a lépe promyslet. Přednostně vaši nemovitost nabídnu klientům se schváleným úvěrem Modré pyramidy. Ti jsou jako klienti s hotovostí a pokud jim padne Vaše nemovitost do oka, mohou se ihned podepisovat kupní smlouvy.

V současnosti ubývají kupující díky zpřísněným podmínkám ČNB. Na to máme u nás v Bidli.cz řešení. Program financování bydlení s převodem do osobního vlastnictví. To znamená, že se mnou prodáte i těm, kteří nedosáhnou na hypotéku. Rád Vám vše představím u dobré kávy, na kterou Vás zvu.

Proč vznikly tyto stránky?

Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů. 

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy.

logo-JK

Realitní specialista

608 272 378

Stáhněte si zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů