Jak a v čem bydlíme? A proč?
05. 08. 2018

Jak a v čem bydlíme? A proč?

Jako realitní makléř musím mít přehled o tom, kdo a jak žije. Bydlíme více v bytech, nebo v domech? Čísla vás možná překvapí…

 

Bydlení můžeme jednoduše rozdělit do několika skupin:

  • v rodinném domě
  • v bytě, který je tzv. družstevní
  • v bytě, který máme ve vlastnictví
  • v nájmu
  • nějak jinak, co se nehodí do žádné varianty

 

1. Bydlení v domech

Úplně nejčastěji bydlíme v klasických rodinných domech. Lidé, kteří takhle žijí, vidí hlavní výhodu v soukromí. Nerušíte sousedy a oni zase vás, máte možnosti využít zahradu, většinou lépe zaparkujete a podobně. Na druhou stranu, o dům a okolí je potřeba se starat.
V domech bydlí 44 % obyvatel. Je to nejčastější typ bydlení u nás.

 

2. Ve vlastním bytě

Hlavní výhodou je jakási bezstarostnost bydlení. O věci, které u domu zařizujete sami, se kolem bytu stará vámi zvolení lidé ze sdružení vlastníků. Výhodou je také fakt, že jste zapsaní na katastru, a tudíž si na byt můžete půjčit od banky.
Ve vlastním bytě bydlí 23 % obyvatel. Tedy přibližně každý čtvrtý člověk.


3. V nájmu

V Česku i na Slovensku existuje zvláštní paradox. Lidé bydlí v nájemním bydlení více méně z nouze a vnímají takové bydlení jako přechodné. Jedná se důsledek komunistického režimu, kdy lidé toužili bydlet ve vlastním. Ve zbytku Evropy i světa je nájemní bydlení zastoupeno mnohem více.
V nájmu u nás bydlí 21 % obyvatel.


4. V družstevním bytě

Tady jsou výhody bydlení v podstatě stejné, jako u bytu ve vlastnictví. Rozdíl je hlavně v tom, že jako člen družstva nejste zapsaní v katastru, ale vlastníte podíl v daném družstvu.
V družstevních bytech bydlí 9 % lidí. Tedy přibližně jeden z deseti.

 

5. Jinde

Nepatrné množství lidí bydlí například v sociálních bytech či podobných zařízeních. Když přičteme lidi bydlící pod mostem, vychází to na přibližně 3 procenta.

 

Velmi často se ale v životech lidí děje nějaká změna. Od svatby přes rozvody, narození potomků či úmrtí až po změnu zaměstnání a podobně. A to je fakt, který způsobuje i stěhování z jednoho typu bydlení do jiného.

V Česku i na Slovensku je cca 5 % obrátkovost. To znamená, že lidé se stěhují v průměru jednou za 20 let. Někdo za dvě desetiletí 4x, někdo jiný zase vůbec – je to průměr.

 

Ať už se chystáte měnit bydlení z jakéhokoli důvodu, je to věc, kterou neděláte zas až tak často. Já tyto změny řeším v podstatě každý den. Neváhejte se na mě obrátit, třeba jen s „obyčejným“ dotazem.

Jiří Kuna
Autor: Jiří Kuna

Proč a jak jsem se dostal k realitám?

Už od mládí se mi líbí krásné městské domy, jejich zdobené prvky a sochy. Jejich architektura se mi dostala pod kůži tak moc, až jsem začal v těchto domech kupovat byty a nebytové prostory, rekonstruovat je a následně prodávat. Přes tuto zálibu jsem se dostal k prodeji realit.

Proč mě ta práce baví?

Práce realitního maléře mě neskutečně baví a snažím se jí odvádět na špičkové úrovni.Protože se setkávám se s lidmi, které bych jinak nikdy nepoznal.Protože je úžasné poznávat kouzlo architektury nejen z exteriéru, ale poznávat i interiéry. Jsou domy, které Vás osloví svým jedinečným kouzlem. Na chodbách najdete sochy, plastiky, leštěné mramorové obložení, ručně kovaná zábradlí. Proto mě to baví dělat každý den.

Co rád dělám, když mám volno?

Pokud nepracuji, rád aktivně odpočívám.

Naši zemi máme krásnou a plnou sympatických a pohostinných lidí. Proto s rodinou rádi vyjíždíme na výpravy do přírody a za krásami Čech a Moravy. Má jedenáctiletá dcera ráda zkouší výzvy v podobě nových zážitků, které absolvuji s ní. Nyní si velmi oblíbila lyžování a bruslení.

Co udělám pro Vás a úspěšný prodej Vaší nemovitosti?

Rozhodnete-li se prodávat nemovitost se mnou, připravím zdarma ocenění nemovittosti a stanovíme si strategii prodeje. vytvořím virtuální prohlídku po Vaší nemovitosti, vlastní webové stránky s jedinečnou doménou, profesionální fotografie s půdorysem. případně videoprohlídku, homestaging. Marketingovými nástroji zviditelním Vaši nemovitost na trhu před jinými. Inzerce na 15 největších inzertních serverech v ČR. Na prohlídkách zájemci obdrží tištěný prospekt nemovitosti s informacemi a fotografiemi. Po prohlídce si tak mohou, znovu v klidu domova, všechny informace připomenou a lépe promyslet. Přednostně vaši nemovitost nabídnu klientům se schváleným úvěrem Modré pyramidy. Ti jsou jako klienti s hotovostí a pokud jim padne Vaše nemovitost do oka, mohou se ihned podepisovat kupní smlouvy.

V současnosti ubývají kupující díky zpřísněným podmínkám ČNB. Na to máme u nás v Bidli.cz řešení. Program financování bydlení s převodem do osobního vlastnictví. To znamená, že se mnou prodáte i těm, kteří nedosáhnou na hypotéku. Rád Vám vše představím u dobré kávy, na kterou Vás zvu.

Proč vznikly tyto stránky?

Abych zde prezentoval, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. Je všeobecně známo, že rozdíl mezi makléři je řekněme nemalý. Prosím, přečtěte si mé tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. A dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě pak hovoří reference spokojených klientů. 

Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy.

logo-JK

Realitní specialista

608 272 378

Stáhněte si zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů